WWAV-zaal

Meld je hier aan voor de Vakdag 2018!

De Nationale Vakdag Fondsenwerving is dé ontmoetingsplaats voor iedereen bij goede doelen en andere wervende non-profitinstellingen, die betrokken is bij fondsen- en ledenwerving, van fondsenwerver tot directie- en bestuursleden.

Aanmelden
09:00 - 10:00 u

Privacy, het is bijna mei. Wat moet u nu echt minimaal geregeld hebben?

Alle organisaties die persoonsgegevens verwerken, moeten op 25 mei 2018 voldoen aan de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of GDPR. Wat moet uw organisatie nu echt geregeld hebben en wanneer is het genoeg?

De nieuwe Europese privacywet stelt niet alleen regels voor de bescherming van persoonsgegevens maar stelt ook allerlei eisen aan de implementatie door organisaties. Zo zijn organisaties vanaf mei 2018 verplicht tot het voeren van een privacy-administratie.

Naast de AVG is ook de ePrivacy Verordening in aantocht. Deze Verordening regelt (onder andere) de inzet van verschillende marketingkanalen zoals e-mail, cookies en telemarketing. Alle marketingkanalen worden mogelijk opt-in. De ePrivacy Verordening heeft potentieel grote impact op de activiteiten van fondsenwervers. Mag je iemand mailen als hij zijn email heeft gegeven? Hoe zit het met profiling van bezoekers op de website? Mag je straks nog koud bellen?

De AVG sessie op de Vakdag Fondsenwerving gaat in op welke maatregelen u minimaal moet nemen om op 25 mei a.s. voldoende voorbereid te zijn op de AVG. Daarnaast krijgt u inzicht in toekomstige ontwikkelingen in wetgeving die van invloed zijn op fondsenwerving.

Patrick Jordens
10:15 - 11:15 u

Engels! Change: how to make change without losing your mind!

Join Rachel, as she explores some of the things that might help in approaching any organisational change, from identifying who you are dealing with, how to motivate and leverage support, and some practical tips to help navigate your way through some of the blockers such as decision making. Most importantly, we'll finish with a few pointers on how to stay sane and look after yourself throughout the whole process!

Rachel Hunnybun
11:30 - 12:45 u

Innovation in fundraising: The Blockchain

Het heeft even geduurd voordat tot het publiek doordrong dat er een nieuw digitaal fenomeen is de blockchain. Een unieke, beetje geheimzinnige innovatie, waarvan voor velen niet helemaal duidelijk is hoe het werkt en wat je ermee kan.

We wilden op de VakdagFW18 een hele speciale sessie met blockchain experts die ons kunnen uitleggen wat we daar als fondsenwervers mee kunnen, hoe onze werreld door de blockchain gaat veranderen, wat de uitdagingen en kansen zijn. 

We hebben ze gevonden: Rich Strachan, Managing Director van 3 SIDED CUBE in de UK met bijna twintig jaar ervaring in de digitale frontlinie. Duncan Cook is CEO van 3 SIDED CUBE en zijn motto is to ‘Build Tech For Good’. We hebben ze bereid gevonden om speciaal voor de VakdagFW18 naar Nederland te komen en hun ervaring met jou te delen, zoals de revolutionaire innovatiesvoor The Red Cross, die hen tot in het Witte Huis brachten om erover te vertellen. 

What does blockchain technology and cryptocurrency mean for charities?

In een speciale sessie van 75 minuten lang in de WWAV-zaal staan ze op donderdag 29 maart 2019 op de Vakdag Fondsenwerving om erover te vertellen. Ze leggen uit hoe de blockchain werkt en welke innovatieve digitale krachten de fondsenwerving momenteel beïnvloeden. Denk ook aan veranderingen als de cryptocurrencies zoals bitcoin. Dat alles aan de hand van aansprekende cases met diverse goede doelen. Bij eerdere internationale presentaties waren de zalen 'packed.' De fondsenwervers stonden letterlijk tegen de muren. Duncan: "We'll bring real-life examples in a session that aims to challenge fundraisers to think differently, explore new routes for donor impact and create ideas for emerging technologies."

Rich Strachan & Duncan Cook
13:00 - 14:00 u

Engels! Creating commitment - how mystery shopping can help you deliver the best supporter experience

Using the latest data and analysis from the THINK Stewardship Tracker (supporter mystery shopping programme with over 25 UK charity members) this session will provide an insight into the strengths, weaknesses and trends of supporter stewardship in our sector and what you can do to make sure yours provides the best experience. You will learn about how mystery shopping can be used to gather insight and feedback from the perspective of a supporter including some tips on how to do this for your organisation. This presentation will then take you on a journey which, (through a series of practical examples and data from the Tracker over the last seven years) will demonstrate what it takes to deliver a fantastic supporter experience. This session will give you inspiration to look at your stewardship with fresh eyes from all perspectives and help enhance your supporter experience.

Sarah Wilson
14:15 - 15:15 u

Engels! Change: how to make change without losing your mind!

Join Rachel, as she explores some of the things that might help in approaching any organisational change, from identifying who you are dealing with, how to motivate and leverage support, and some practical tips to help navigate your way through some of the blockers such as decision making. Most importantly, we'll finish with a few pointers on how to stay sane and look after yourself throughout the whole process!

Rachel Hunnybun
15:30 - 16:30 u

Engels! Creating commitment - how mystery shopping can help you deliver the best supporter experience

Using the latest data and analysis from the THINK Stewardship Tracker (supporter mystery shopping programme with over 25 UK charity members) this session will provide an insight into the strengths, weaknesses and trends of supporter stewardship in our sector and what you can do to make sure yours provides the best experience. You will learn about how mystery shopping can be used to gather insight and feedback from the perspective of a supporter including some tips on how to do this for your organisation. This presentation will then take you on a journey which, (through a series of practical examples and data from the Tracker over the last seven years) will demonstrate what it takes to deliver a fantastic supporter experience. This session will give you inspiration to look at your stewardship with fresh eyes from all perspectives and help enhance your supporter experience.

Sarah Wilson

Meld je hier aan voor de Vakdag 2018!

De Nationale Vakdag Fondsenwerving is dé ontmoetingsplaats voor iedereen bij goede doelen en andere wervende non-profitinstellingen, die betrokken is bij fondsen- en ledenwerving, van fondsenwerver tot directie- en bestuursleden.

Aanmelden
Close