Sprekers

Sarah Wilson

"Sarah is a Consultant with leading international consultancy Think Consulting Solutions. Before joining THINK, Sarah enjoyed over 15 years working in fundraising, strategy development and events in the UK. She has developed and implemented strategies to deliver transformational change in fundraising results as well as growing and leading teams to achieve increasing targets. Since joining THINK Sarah has enjoyed working with a variety of clients including Unicef UK and ActionAid UK."

Antoine Martel

Antoine has over 19 years of experience in digital and 14 years in fundraising. He is now at the head of iRaiser, a european software publisher for nonprofits that already raised 418 million euros for 300 top nonprofits including Doctors Without Borders, Doctors of the World, WWF, Red Cross, Amnesty International, Unicef.

Rachel Hunnybun

Rachel has been a senior individual giving fundraiser in a number of not for profits in the UK and more recently has been working with charities in North America and Europe. She is a successful champion of long term relationship fundraising, supporter experience and insight driven change as well as having an active interest in the science of giving and loyalty. As a speaker she performed very succesfully at conferences like the IFC.

Jaco Booster

Jaco is bij betalingsverkeersspecialist Enigma Consulting verantwoordelijk voor de goededoelensector. Hij is lid van de werkgroep betalingsverkeer van Goede Doelen Nederland en betrokken bij innovaties in samenwerking met de partners van Goede Doelen Nederland. Hij helpt goededoelenstartups als sparring partner en werkt aan opdrachten bij diverse goede doelen.

Henriette van Eeghen

In 2016 is Impact Matters opgericht door Henriette van Eeghen. Zij heeft ervaring met zowel het bedrijfsleven als ook de goededoelenwereld. Zo was zij onder meer werkzaam bij McKinsey, TNT en Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC. Bij TNT gaf zij mede vorm aan de samenwerking met het Wereld Voedsel Programma van de VN. Op basis van deze ervaringen is zij ervan overtuigd dat uitwisseling van expertise tussen bedrijfsleven en ideële organisaties wederzijdse inspiratie oplevert.

Will van Heugten

Will is inmiddels tien jaar werkzaam bij het Leger des Heils en als operationeel directeur verantwoordelijk voor alle landelijke fondsenwervende activiteiten voor het LdH in Nederland. In die tien jaar is de fondsenwerving van het Leger geëvolueerd van vier maal per jaar eenvoudige mailpacks versturen naar een multi chanel aanpak, waarbij alle beschikbare middelen en kanalen worden ingezet.

Kevin Bruggink

Kevin Bruggink is Head of Innovation bij Social Blue. Social Blue (actief in meer dan 35 landen) is gespecialiseerd in het opzetten van effectieve leadgeneratiecampagnes via Facebook en Instagram, en werkt inmiddels voor meer dan 150 klanten zoals Greenpeace, WNF en IFAW met maandelijks meer dan 200.000 leads voor non-profits.

Walter van Kaam

Walter werkt ruim 20 jaar voor goede doelen, bij Oxfam-Novib en Rode Kruis, en aan leverancierszijde bij Adfinitas. Sinds 2010 is hij eigenaar van Sestertius Fundraising Consultancy, van waaruit hij vele tientallen goede doelen adviseerde en adviseert. Online Fondsenwerving heeft zijn speciale aandacht.

Marien Visser

Marien is zijn carrière gestart als projectmanager online bij een reclamebureau. Sinds 2011 is hij actief in de goededoelenwereld en vanaf 2013 als salesconsultant bij Kentaa. Onze gezamenlijke drive is de wereld mooier en beter maken. Dagelijks werk ik samen met fondsenwervers aan het verhogen van online inkomsten en het verbeteren van online interactie. Mijn specialismen zijn crowdfunding, peer-2-peer fundraising, event fundraising en online collecteren.

David Dixon

David is a fundraising and business strategy consultant who operates internationally with not-for profit organisations. He generally works with boards, directors and department heads of his clients on vision, Case for Support and Strategy.

Petra Hoogerwerf

Petra Hoogerwerf werkt als consultant vanuit Veleda voor talloze goede doelen, met als doel organisaties meer impact te laten bereiken door betere fondsenwerving en een goede strategie. Petra is hoofddocent van de 3F-Academy en publiceerde het boek Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart (best verkochte boek over fondsenwerving in Nederland). Dit jaar verscheen van Petra Echte winst, door de lezers van So/Creatie uitgeroepen tot het beste boek over Sociaal ondernemen en geplaatst op de longlist voor managementboek van het jaar.

Ard Lok

Ard is actief, creatief en pragmatisch. Ziet overal kansen en wil altijd vooruit. Werkt als strateeg bij WWAV omdat hij graag de dynamiek van een bureau combineert met een wezenlijke impact op ideële klanten.

Roger van Kessel

Roger werkt ruim 10 jaar in de goededoelensector. Hij is als adviseur / projectleider betrokken geweest bij een groot aantal ICT-veranderingstrajecten bij verschillende fondsenwervende organisaties.

Marlou van Campen

Marlou van Campen is senior marketeer bij het Wereld Natuur Fonds (WNF). Hier werkt ze oa aan crowdfunding. Focus ligt op mensen praktisch betrekken bij internationale natuurbeschermingsprojecten.Check https://crowdfunding.wnf.nl/

Jeanette Eesmann-Foster

Met meer dan 25 jaar ervaring in direct marketing en fondsenwerving in Duitsland, Amerika en Nederland, is Jeanette nog steeds vol passie als het gaat om het opbouwen van nieuwe programma's, producten en innovatie. Zij brengt ervaring mee uit alle facetten van fondsenwerving en is directeur van Mindwize en haar dochteronderneming Socialtalk.

Karin van Minnen

"Na 25 jaar gewerkt te hebben bij diverse goede doelen zoals Jantje Beton, Fonds Gehandicaptensport en Habitat for Humanity, heb ik zo'n 10 jaar geleden besloten om al deze ervaringen te bundelen in een eigen bureau t.w. KvM Fondsenwerving. Als adviseur, interim projectmanager fondsenwerving en freelancer zet ik mij met ontzettend veel plezier in voor verschillende fondsenwervende projecten bij meerder organisaties in de non-profit sector. Momenteel voor o.a. de Hartstichting!"

Jos Jelier

Founder Procurios. Fan van Agile. Wil mensen inspireren slimmer te werken met (web)technologie. Vindt dat software moet automatiseren zodat jij jouw energie kunt besteden aan het ontwikkelen van jouw talent! Wil de wereld mooier maken (met zijn platform). Werkt graag voor en met maatschappelijke organisaties. Family man. Surfdude. 3D-printer knutselaar. Hobbygitarist.

David Verschoor

David werkt sinds eind 2013 bij de Hartstichting. Hij is binnen het MT verantwoordelijk voor fondsenwerving, marketing, partnerships en communicatie. Hij heeft bijna 20 jaar ervaring in marketing, strategie en management in telecom, met het internet en in de goededoelensector.

Jeroen van Woudenberg

Jeroen heeft ruim 3 jaar geleden de overstap gemaakt naar de goededoelenwereld, waar hij mede aan de basis heeft gestaan van de enorme groei van Het Vergeten Kind. Na diverse rollen binnen de stichting te hebben vervuld, is Jeroen nu senior relatiemanager.

Jeroen Kimmel

Jeroen Kimmel is ruim 15 jaar verbonden aan PSI-Vransen DM en leidt sinds 2012 het bureau. Hij startte zijn carrière in retailmarketingcommunicatie om vervolgens in de bureauwereld de vervolgstappen te maken in public relations, media en direct marketing. Werkte eerder voor (non)profit opdrachtgevers als Kwik-Fit, Greenpeace, Cordaid, Trombosestichting, Boels Verhuur, VSO, Tupperware, SBS6 en Euromaster.

Ilja De Coster

Ilja De Coster, MInstF(cert), is Fundraising Data Strategist, gepassioneerd door civil society en donorretentie. Hij is op missie voor meer databewustzijn en onderbouwde strategie. Zijn kijk op verwerking en analyse van data is een disruptieve verandering. Met meer dan 15 jaar ervaring, combineert hij werk bij Amnesty International Vlaanderen - België, waar hij mee een ambitieus groeiplan leidt, en werk bij het toonaangevende internationale consulting bureau The DonorVoice.

Marjorie van Geenhuizen

Marjorie van Geenhuizen is senior adviseur bij Veleda advies en expert in cultureel ondernemerschap. Zij helpt organisaties de balans te vinden tussen inhoudelijke en zakelijke waarden.Ze heeft veel ervaring met fondsen- en sponsorwerving, met name in partnerships met het bedrijfsleven. In 2016-2017 leidde zij met succes een grote fondsenwervende campagne voor maatschappelijke opvang in Den Helder. Momenteel is zij verbonden aan het BredaPhoto International Foto Festival.

Robert Feltzer

Met meer dan 30 jaar werkzaam in datagestuurde marketing voor toonaangevende bedrijven combineert Robert creativiteit in data en technische oplossingen, waardoor bedrijven en goede doelen hun rendement verbeteren. Over onderwerpen als data driven marketing en management, CRM, data providers & systemen, analytics & inzichten, segmentatie, datamining & data science, Big & Smart Data, GDPR, integratie online & offline en onboarding presenteert en publiceert Robert regelmatig.

Jeroen Houwen

Jeroen is mede-eigenaar van Gopublic, een digital marketing agency opgericht in 2005. Al vanaf jongs af aan heeft Jeroen een grote belangstelling voor alles wat met ICT en internet te maken heeft. Binnen Gopublic geeft hij nu algemene leiding aan de teams en is hij verantwoordelijk voor het verder optimaliseren van de algemene bedrijfsprocessen. Maar daarnaast zet hij zich ook in op het strategische vlak om inhoudsgedreven organisaties te helpen om online succesvol te zijn.

Cees Toor

Cees is afkomstig uit het bedrijfsleven, waar hij actief was als ondernemer/investeerder en als belangenbehartiger bij familieholdings. In 2016 maakte hij de overstap naar de goededoelenwereld, door als Senior Auditor grote organisaties bij het CBF te gaan werken. Hij beoordeelt vooral de grote goede doelen. Daarnaast begeleidt hij organisaties die de CBF-erkenning overwegen of willen aanvragen.

Patrick Jordens

Patrick Jordens is directeur van (privacy) compliance adviesbureau DMCC Nederland. Jordens is gespecialiseerd in compliance met consumentenrecht en privacyrecht bij commercieel datagebruik,klantcontact en fondsenwerving. Hij is tevens bestuurslid legal & compliance bij DDMA Data Driven Marketing Association. In deze rol behartigt hij belangen van de sector en voert onderhandelingen met het Ministerie van EZK en toezichthouders over de uitleg en invoering van (nieuwe) wet- en regelgeving.

Ryanne Bron

Ryanne Bron is sinds vijf jaar actief in de non-profitsector. Momenteel werkt zij bijna twee jaar als projectmanager bij Kalff, gespecialiseerd in telefonische fondsenwerving. In haar rol als projectmanager is Ryanne verantwoordelijk voor de interne begeleiding van campagnes en draagt zij zorg voor het (dagelijkse) klantcontact.

Jeannet Peters

Jeannet Peters is afgestudeerd aan de sociale faculteit van de Universiteit van Tilburg en is sinds 2009 werkzaam bij Centrum Nalatenschappen. Daar werkt ze op de afdeling nalatenschappenwerving voor goede doelen.

Henk de Graaf

Henk de Graaf is oprichter en directeur van Centrum Nalatenschappen. Sinds 1991 is hij actief in de fondsenwervendingsbranche. Eerst als vrijwilliger, later ook als medewerker bij verschillende goede doelen en inmiddels al ruim 10 jaar met Centrum Nalatenschappen.

Brigitte Wieman

Brigitte is bij Stb verantwoordelijk voor productdevelopment

Pelagia de Wild

Relatiemanagement en fondsenwerving vormen de rode draad in de loopbaan van Pelagia de Wild. Zij was onder meer hoofd internationale relaties en later alumnirelaties bij de Universiteit van Amsterdam, directeur WRCF, hoofd fondsenwerving bij het Antoni van Leeuwenhoek en sinds 1 september directeur AMC Foundation. In haar vrije tijd adviseert en ondersteunt zij kleine organisaties bij fondsen- en ledenwerving.

Jillian Stewart

Jillian Stewart is the founder of international consultancy PeerWorks, which focuses specifically on peer-to-peer ('friends asking friends) fundraising. The team at PeerWorks brings over 30 years of experience developing, executing and managing some of the world's largest, most successful peer-to-peer events and campaigns. PeerWorks' services include big picture strategy, concept development, ROI optimisation and staff / volunteer training.

Eelco Keij

Eelco Keij is de directeur fondsenwerving & relatieontwikkeling van de Radboud Universiteit in Nijmegen. Hij heeft meer dan vijftien jaar ervaring in de internationale ontwikkelingssector, onder meer als lobbyist, consultant, trainer and adviseur fondsenwerving. Van 2006 tot 2015 was hij gevestigd in New York, waar hij zijn eigen fondsenwervingsbureau leidde. Academische achtergrond: Radboud Universiteit , College of Europe, Columbia Law School.

Heidi Marchal

Heidi is een allround adviseur voor goede doelen. Een aantal jaren maakte ze vanuit de reclame een uitstap naar het onderwijs en de daar opgedane mensenkennis en oog voor detail brengt ze graag in bij succesvolle fondsenwerving. Haar jarenlange ervaring met campagnes en acties voor goede doelen maken haar tot een betrokken sparringpartner voor een breed scala aan goede doelen.
Close