Speciale sessie voor al je vragen (en antwoorden) over aansluiting Nederland Filantropieland bij Goede Doelen Nederland
Sprekers
- Margreet Plug - Directeur, Goede Doelen Nederland
- Marc Petit - Directeur, Nederland Filantropieland
Synopsis
De aansluiting van Nederland Filantriopeland bij Goede Doelen Nederland is een feit, maar zal geleidelijk uitgerold worden. Voor het samenvoegen van beide verenigingen wordt de tijd genomen, om leden en hun verwachtingen te betrekken bij het proces. Tijdens deze sessie is er alle ruimte voor vragen en antwoorden.
Op reis met het Nationaal Erkenningspaspoort van het CBF
Spreker
- Diederik van der Plas, data-analist CBF
Synopsis
Diederik neemt je mee door het Nationale Erkenningspaspoort. Welke data staan erin en waar komen die vandaan? Hoe zou jouw paspoort er uitzien? Zijn je resultaten zichtbaar? Wat kan het CBF voor jouw organisatie betekenen? Weet wat een geldverstrekker graag snel wil weten van een organisatie. Ontdek verbeterpunten voor je organisatie. En begrijp de relatie tussen het toezicht van het CBF en het zo belangrijke donateursvertrouwen.
ShiftThePower in fundraising: opportunities and threats for raising domestic funds in the Global South
Spreker
- Robert Wiggers, Manager Program Department / Deputy Director at Wilde Ganzen
Synopsis
Funds for development in the Global South are usually raised in the Global North. With shrinking civic space, there is a need to ShiftThePower. Fortunately, in low and middle income countries, opportunities to raise funds domestically increase.Opportunities are explored & some bottlenecks identified. This presentation provides the attendees with basic knowledge on the need and the opportunities to raise funds in the Global South and awareness of some of the bottlenecks when raising such funds.
Alles over de opt-in Telemarketing en het Wervingsrooster
Sprekers
- Margreet Plug - Directeur, Goede Doelen Nederland
- Marc Petit - Directeur, Nederland Filantropieland
Synopsis
Het wetsvoorstel opt-in telemarketing wordt binnenkort, waarschijnlijk onaangepast, naar de Tweede Kamer gestuurd. Maar het is nog geen gelopen race! Wij staan in de startblokken voor een stevige lobby. Voor ons een principekwestie: goede doelen hebben ruimte nodig om steun te vragen en zijn anders dan commerciële partijen. Voor jullie een belangrijk kanaal voor de upgrading van bestaande donateurs. We hebben een strak plan om Kamerleden persoonlijk te benaderen én via de media. Wil je meer weten over de aanpak, wat onze troef is én wat jij kan doen? Kom dan naar deze sessie!