Boardroom

Download

  1. PDF-schema Presentaties

09:15 - 09:45

Wat heeft de Algemene Verorderning Gegevensbescherming voor invloed op jouw (CRM)processen als fondsenwerver?

Wat voor invloed heeft de verordening (AVG) op jouw dagelijkse werkzaamheden als fondsenwerver?.Wat zijn feiten en wat zijn de fabels? En vooral waar moet je rekening mee houden in je procedures met donateurs, prospects en vrijwilligers?

We zullen in deze sessie ook inzoomen op de relatie tussen persoonsgevens en de software die je gebruikt en waar deze aan moet voldoen.

Na deze sessie zijn de verschillen met de oude situatie duidelijk en weet je of jouw organisatie AVG-proof is.

Brigitte Wieman
10:00 - 10:30 u

Toekomst van het geven

In 2018/2019 wordt nieuwe Europese wetgeving actief zoals PSD2, Instant Payments en GDPR. Dit gaat grote gevolgen hebben voor de wijze waarop wij gaan betalen en dus ook geven. In combinatie met alle technologische ontwikkelingen van dit moment, zoals contactloos betalen, the internet of things, blockchain, API's, big data en e-Identity, wordt een explosie van innovatieve producten verwacht op het gebied van het betalingsverkeer. Welke producten kunnen dat zijn? Wat betekent dat voor fondsenwervende instellingen? Zijn het kansen, bedreigingen, of beide?

Jaco Booster
10:45 - 11:15

Engels! Top Tips for launching a successful peer-to-peer fundraising event.

Peer-to-peer (or 'friends asking friends') fundraising events like the Roparun and SamenLoop voor Hoop, continue to be one of most innovative and fastest growing fundraising programs for charities in the Netherlands and all over the world. During this session, we will reveal key (success) factors that will either make or break your fundraising event. We will help you assess your organisation's resources and your level of readiness, to make sure you're setting yourself up for success. We'll show how the KPIs in the short-term (for a pilot event) are quite different than those in the long term once the event program matures. In the end, our goal is to share important insights that will help you launch a successful pilot event--one that serves as a strong foundation upon which you can significantly grow your awareness, community size and fundraising revenue!

Jillian Stewart
11:30 - 12:00

Engels! Data driven donation forms, raising more with online fundraising.

Get our feed back, ideas and good practices. In order to increase the conversion rate and the average donation, iRaiser are using User Experience Design, Behaviors Data, Mathematics Algorithms and a lot of A/B testing. How to offer a simple, fast and secure payment experience? Reduce the number of fields (more you ask, less you get). Bring emotion on a donation form. Work of your grid of gift (amount, equivalence). Use matching giving. And: use last donors to convert new donors.

Antoine Martell
12:15 - 13:15

Psychologie voor Fondsenwervers

Wat drijft mensen én hoe kun je hun gedrag beïnvloeden? In deze sessie behandelden we de belangrijkste huidige inzichten uit de psychologie en neuromarketing die je moet weten en kunt toepassen als fondsenwerver.

In deze sessie laten Ard Lok en Heidi Marchal met inspirerende voorbeelden en tips zien, hoe je de kracht van overtuigen in de fondsenwerving kunt inzetten.

Na deze sessie kijk je gegarandeerd anders naar je eigen gedrag én dat van je donateurs!

Ard Lok en Heidi Marchal
13:30 - 14:00

Van spookhuis naar droomreis? Start hier!

"Goede doelen staan in de toekomst voor de grote uitdaging om een succesvolle geïntegreerde fondsenwervingsstrategie te bepalen, om nieuwe doelgroepen aan zich te binden. Weg met de geefvraag, maar de focus op het bouwen van structurele relaties met je achterban. Oftewel: van spookhuis naar droomreis. Hoe? Daar gaan we op deze inspirerende VakdagFW graag op in!

We deden onlangs een onderzoek onder goede doelen naar de mate waarin men al actief bezig is met online. Dat blijkt nog beperkt. Kleine stapjes worden gezet. En dat, terwijl huidige achterbannen sterk vergrijzen en we voor de grote uitdaging staan om nieuwe doelgroepen aan ons te binden. Doelgroepen die niet meer zo gemakkelijk converteren op klassieke vormen van fondsenwerving. Wat hebben we nodig? Een geïntegreerde aanpak van fondsenwerving waarbij de kansen van online kanalen volop worden benut.

In dit seminar maken we concreet hoe je de 'donor droomreis' middels marketing automation kunt realiseren. Hoe je een (potentiële) donateur op het juiste moment bereikt én activeert met de juiste boodschap. Denk je dat dit een langdurig en duur traject is? Fout! Met de juiste mindset, concrete tips, handvatten en adviezen kun je na dit seminar direct zelf aan de slag!"

Jeroen Houwen
15:00 - 16:00

Direct mail levert jaarlijks honderden miljoenen op. Maak kennis met de kracht van creatie en techniek

Met direct mail worden nog altijd honderden miljoenen opgehaald. Maar je moet het wel op een eigentijdse manier aanpakken en alle actuele kennis van zowel de productie als de creatie optimaal gebruiken. In deze sessie komen Jeroen en Jeroen - die samen een onwaarschijnlijke hoeveelheid kennis en ervaring naar de VakdagFW18 brengen - met leerzame voorbeelden van succesvolle direct mail, omdat zowel de uitvoering, de inhoud, het beeld als de productie optimaal zijn uitgevoerd. Maar ook met voorbeelden die minder geslaagd zijn, want daar leer je ook van.

Jeroen Kimmel en Jeroen van Bijnen
Close