Vakdag fondsenwerving verplaatst: Corona-CoVid-19 update

meer informatie

Programma

Je telemarketing optimaliseren met slim gebruik van je eigen data

Sprekers

  • Ilja De Coster - Fundraising Data Strategist bij The DonorVoice
  • Henk Smit - Directeur van Reactie & Respons

Synopsis

Donateurs werven wordt moeilijker. Ook relatieonderhoud met je bestaande donateurs wordt uitdagender. Telemarketing kan daarbij een geweldig instrument zijn, als maar het optimaal ingezet wordt. Ilja De Coster en Henk Smit laten je zien hoe je, door data slim te analyseren, een kwalitatievere en dus succesvollere telemarketing kan opzetten. Deze presentatie leert en inspireert je om er vervoglens ook zelf mee aan de slag te gaan én de volgende stap te zetten naar optimaliering van je telefonische klantcontact en dus van je fondsenwerving.

Boei, bind en behoud - drie online succescases voor duurzame relaties

Spreker

  • Martijn Moens, Digital Customer Experience Consultant bij RaisingResults

Synopsis

‘De klant centraal zetten’ wordt al jarenlang geroepen, maar hoe doe je dit nou online? Hoe kom je van losse campagneflodders tot sterke donorjourneys, waarbij je mensen boeit, bindt en behoudt? Je krijgt klantcases te zien uit het afgelopen jaar, die écht een verschil hebben gemaakt. Een inspirerend seminar over hoe je sneller groeit, meer conversie creëert én meer loyaliteit stimuleert, door klantgericht aan de slag te gaan. Van campagne tot marketingautomation en designsprinting. Na dit seminar wil je meteen zelf aan de slag!

Wat je niet weet, maar wel zou moeten weten over je fondsenwerving: Hoe dashboards je helpen je fondsenwerving bij te sturen

Spreker

  • Arné Dutij, directeur van Data Inside

Synopsis

Inzicht in je fondsenwerving is cruciaal. Je moet weten welk effect je activiteiten hebben op de donateursontwikkeling en -waarde. In deze sessie wordt een case behandeld van een goed doel, op basis van echte data. Getoond wordt hoe dashboards leiden tot betere fondsenwerving. Je leert op een ander niveau naar je data kijken en nieuwe inzichten te verwerven op basis van je resultaten: kansen lokaliseren en en bedreigingen de baas blijven. Leer ook je budget efficiënter in te zetten en gebruik trendinformatie om je strategie aan te passen.

Het betrekken van mensen in een gepolariseerde samenleving: de mooiste cases en belangrijkste learnings van VluchtelingenWerk Nederland.

Sprekers

  • Marie-Claire de Waal, Strateeg / partner bij WWAV
  • Marije Kamphuis, Manager Communicatie & Fondsenwerving bij WWAV

Synopsis

Weinig onderwerpen zorgen voor zoveel discussie als ‘vluchtelingen’. Marije en Marie-Claire nemen je mee op een reis langs inspirerende campagnes en verhelderende data. Daarbij tonen ze aan dat je ook in een gepolariseerde samenleving mensen kunt raken, nieuwe donateurs kunt werven, bestaande weet te behouden en je draagvlak te versterken.

Understanding Artificial Intelligence and the exciting opportunities it offers for fundraisers

Spreker

  • Bryan Miller, Founder and CEO of Strategy Refresh

Synopsis

With new commercial applications being reported in the news pretty well every week, Artificial Intelligence is attracting a lot of attention across the non-profit sector too. If you’re unsure quite where to start when thinking about AI and interested in just how it might be relevant to your fundraising, then come and spend an hour with Bryan for an introduction to this fascinating and fast developing area. He’ll explain just what AI is (and isn’t); examine the range of ways it is being used in the non-profit sector with a specific focus on marketing and fundraising applications; and provide clear recommendations on steps you can take to consider the opportunities AI might offer your organisation.

Hoe krijg je mensen in vredesnaam aan het geven?!

Sprekers

  • Ard Lok, Strateeg bij WWAV
  • Jeroen Talens, Creative Director bij WWAV

Synopsis

Geven aan een goed doel wordt steeds minder vanzelfsprekend. Dus moet je je steeds opnieuw afvragen: hoe overtuigen we mensen om zich te verbinden aan jouw goede doel? In een hoog tempo brengen Ard en Jeroen insights uit psychologie, sociologie en neuromarketing die je daarbij helpen! En we komen met inspirerende praktijkvoorbeelden van campagnes en acties, waar je meteen mee aan de slag kunt.

Fundraising in a screen-obsessed world

Spreker

  • Derek Humphries, Creative Director/Strategist as independent consultant and for DTV Group

Synopsis

How can you achieve your goals by any screens necessary? In this exiting plenary Derek will look at great fundraising TV, film, digital video campaigns from across the world. He'll explain why and how they work. And he'll help you see how your cause can live, breathe and inspire support on screens of all sizes. You will learn how to How to bring your cause to life on screen and how storytelling through film differs from other media. He will dive into the key success factors for TV, film, digital video and make sure you wil understand what works in terms of footage, scripts, music, voice-over. Basically it's all about how to make supporters' hearts literally beat faster.

Ondernemend geven: de wondere wereld van filantropische partnerships

Spreker

  • Jos Rath, consultant bij RathGroup

Synopsis

Er is een nieuwe generatie ondernemers opgestaan, die met hun bedrijfsmiddelen de wereld een beetje mooier willen maken. Voor hen is een filantropisch partnership niet exclusief verbonden aan barmhartigheid en naastenliefde, maar ook aan vormen van profijt. Een filantropisch partnership is meer dan alleen het koppelen van ambities, middelen en organisaties. Op basis van onderzoek heeft Jos het Entrepreneurial Philanthropy Alignment Model ontwikkeld. Leer in deze sessie hoe je darmee meer impact realiseert voor jouw organisatie.

Mobiele Journeys

Sprekers

  • Jeroen de Rooij, Creative Director bij Mobile Interaction Company (M.I.C.)
  • Paul Feldbrugge, Lead Link SamenLoop en MobLab bij KWF Kankerbestrijding

Synopsis

De samenwerking tussen Paul en Jeroen begon toen Paul projectleider Collecte en Loterij was bij Jantje Beton. Samen hebben ze succesvolle mobiele journeys ontwikkeld voor Jantje Beton, NUSO speeltuinen en de Publieksprijs van het Lokaal Besteden van KWF Kankerbestrijding. Leer in deze sessie wat de ingrediënten zijn van een succesvolle mobiele journey. Hoe hoe geef je liefde en krijg je aandacht, via een zaktelefoontje? Een inspirerende sessie over de nieuwste ontwikelingen.

Slimmer en verstandiger afhandelen van nalatenschappen!

Sprekers

  • Henk de Graaf, oprichter en directeur Centrum Nalatenschappen
  • Petra Knoppers, advocaat bij SmeetsGijbels

Synopsis

Steeds meer goede doelen ontvangen bedragen uit nalatenschappen. Dat gaat lang niet altijd vlekkeloos. Geschillen bij een nalatenschap komen regematig voor. Soms betwisten betrokkenen het testament. Vaak ook spelen emoties een rol. Voorkom dat je in de valkuilen terechtkomt. Weet waar je op moet letten tijdens de contacten met nabestaanden en andere erfgenamen. Maar ook: hoe kun je de erflater er tijdens zijn leven op wijzen hoe belangrjik een deugdelijk testament is. Na deze presentatie heb je dat allemaal scherp in beeld.