Vakdag fondsenwerving verplaatst: Corona-CoVid-19 update

meer informatie

Corona-protocol

Corona-protocol Vakdag fondsenwerving 2020

De Nationale Vakdag fondsenwerving 2020 is er een die er door allerlei omstandigheden heel anders zal uitzien dan we in eerste instantie hadden gedacht. Alhoewel de dag een andere beleving zou krijgen door het simpele feit dat we voor het eerst naar een nieuwe locatie gaan, is er nu ook een coronaprotocol van kracht. Hieronder zetten we uiteen hoe dat protocol eruit ziet zodat we met z'n allen van de Vakdag alsnog een 'veilig' succes kunnen maken. 

Algemeen

  • Medewerkers van De Rijtuigenloods zijn zich bewust van de RIVM-richtlijnen en nemen extra maatregelen zoals het vaak en goed handen wassen en het attent zijn op het navolgen van die regels op onze locaties door gasten en medewerk(st)ers.
  • Het aantal gasten in een ontvangstruimte per bijeenkomst wordt beperkt tot 1 per 2,25 m2.
  • Er wordt voorzien in een veilige congres-of vergaderopstelling van maximaal 1 stoel per 2,25 m2
  • Er wordt een vaste routing aangebracht zodat bezoekersstromen niet door elkaar lopen.

Vooraf

  • Het inschrijven gebeurt vooraf en online. Dit is al de bestaande procedure voor de Vakdag. 
  • Badges worden per post verstrekt aan de deelnemers.
  • Bij aanvang van de bijeenkomst wordt plenair een korte video vertoodt met daarin de coronarichtlijnen.
  • Bezoekers en medewerk(st)ers houden 1,5 meter afstand van elkaar.

Catering

  • Dranken worden uitsluitend in disposables en/of kleinverpakking geserveerd.
  • Etenswaren worden per persoon verpakt gepresenteerd.
  • Dranken en etenswaren gaan via selfservice methodiek.
  • Caterin medewerk(st)ers staan op veilige afstand van elkaar tijdens de productie en presentatie van etenswaren en dranken.

Hygiëne

  • Op het sanitair zijn voorzieningen als handgel en papieren handdoekjes standaard aanwezig, handdoekrollen zijn verwijderd.
  • Sanitaire voorzieningen worden continu grondig gereinigd.
  • Alle ruimtes van de locaties worden voor en na een evenement nauwgezet schoongemaakt.
  • Deurklinken, trapleuningen etc. worden gedurende de bijeenkomst regelmatig grondig met desinfectiemiddelen gereinigd.
  • Vlakke oppervlakten zoals tafels, counters en buffetten worden meerdere malen per dag grondig gereinigd.