Presentaties

  1. 09.00 - 10.00

    • Pers-zaal 09.00 - 09.30 Zo haal je alles uit de Vakdag fondsenwerving Jolan van Herwaarden Voor het eerst op deze dag meer dan 60 presentaties en ronde tafels, de infomarkt en veel contactmomenten? Leer dan van Jolan hoe je er precies dat van meeneemt, waar je behoeft aan hebt.
    • Coen Moulijn-zaal 09.00 - 10.00 (Digitale) trends en fondsenwerving Adjiedj Bakas Fondsenwerving kan niet losgezien worden van de (digitale) ontwikkelingen in de samenleving. Bakas legt verbanden en maakt ontwikkelingen zichtbaar. Laat je meevoeren door deze inspirerende ziener en doe je voordeel met nieuw vervorven inzichten.
    • Boardroom 09.15 - 09.45 Fondsenwervingstechnieken om de prestatie te verhogen van jouw peer-to-peer evenement en actieprogramma Paola van der Lans In deze sessie zal Paola de ene na de andere fondsenwervingstechniek op je afvuren om zoveel mogelijk mensen te werven voor een evenement of actieprogramma en deze mensen te inspireren om hun eerste donatie te krijgen.
    • Cor Kieboom-zaal 09.20 - 09.50 Power to the NGO's Jesse van der Wal Nederlands Deze presentatie heeft betrekking op partnerships tussen NGOs en bedrijven. Kansen, trends en conclusies worden besproken, waarbij er zeker ook is ruimte is de inzichten van de aanwezigen.
    • Bas Paauwe-zaal 09.45 - 10.15 Hij schreef de bestseller Superrijk in de Lage Landen. Op de Vakdag deelt hij zijn kennis over grote gevers door de eeuwen heen. Jos van Hezewijk DE RIJKSTEN MOGEN BLIJ ZIJN DAT ZE DE PORTEMONNEE MOGEN TREKKEN. Dit is de uitwerking van Jos zijn column voor de WRR-conferentie op 21 februari 2019 in het Vredespaleis, Den Haag.

    10.00 - 11.00

    • Boardroom 10.00 - 10.30 Social Service: een onmisbare schakel in merkbeleving & leadgeneration Roy Zaal en Marloes van Deventer Hoe richt je digital service optimaal in als charitatieve partij om daarmee de betrokkenheid bij bestaande en potentiële donateurs te vergroten?
    • Cor Kieboom-zaal 10.05 - 10.35 Fondsenwerving voor ziekenhuizen Pelagia de Wild Steeds meer ziekenhuizen en welzijnsorganisaties besluiten om professionele fondsenwerving op te zetten. In deze presentatie passeren in vogelvlucht thema's die bepalend zijn voor het succes van fondsenwerving.
    • Coen Moulijn-zaal 10.15 - 11.15 Customers The Day After Tomorrow Steven van Belleghem Nederlands De introductie van artificiële intelligentie (AI) is misschien wel de enerverendste ontwikkelingsfase van klantrelaties ooit. AI en menselijke vaardigheden gaan de zeer sterke combinatie vormen waarmee in de toekomst klantrelaties inhoud zullen krijgen.
    • Bas Paauwe-zaal 10.30 - 11.00 Online collecteren voor kleine goede doelen Hiske Gude en Sharon Gajadin Ben jij een klein goed doel met grote ambities? Wil jij jouw achterban activeren om een steentje bij te dragen? Kom luisteren naar het verhaal van Stichting Phéron, een jonge stichting die in 2018 begon met online collecteren via Digicollect.
    • Boardroom 10.45 - 11.15 Online data as the engine for growth Jacob Finnbjørn Møllemose Engels Most great leaps in digital performance start with knowing where you are and decide where you want to be. This session explores a fresh perspective on how we use data - beyond GDPR compliance, to drive fundraising success.
    • Cor Kieboom-zaal 10.50 - 11.20 Direct & digital: innovatie in direct-mail Jeroen Kimmel We moeten ons in deze dynamische wereld snel kunnen aanpassen en meebewegen met veranderingen. Krijg nieuwe inzichten in direct-mail door een overzicht van de nieuwste innovaties en toepassingen. De kracht van direct en digital.

    11.00 - 12.00

    • Bas Paauwe-zaal 11.15 - 11.45 De koffietafel van tante Agaath Simone Mercx en Henk de Graaf Centrum Nalatenschappen geeft je een kijkje in het leven van tante Agaath. Hoe zij ging van een eenmalige gift naar het nalaten van haar erfenis aan een goed doel. Maar daarmee is het nog niet klaar, want hoe wikkel je het testament eigenlijk af?
    • Boardroom 11.30 - 12.00 Monetize Your Message. Case: Edwin van der Sar Foundation Jos Jelier en Tessa van der Salm Nederlands Na een event zitten mensen vol positieve emoties. Waarom? Ze hebben net iets gaafs beleefd en hun geefbereidheid is daarmee vergroot. Hét moment dus om een gift te vragen. De Edwin van der Sar Foundation & Procurios vertellen je hoe je dit aanpakt.
    • Coen Moulijn-zaal 11.30 - 12.30 From fundraiser to fundraising leader Tony Myers en Jan Kroupa Engels Leadership begins with self. Leadership come from values. Leadership is a decision. Leadership is relationship driven. 5. Leadership is growth. Leadership is sometimes lonely. Leadership translates vision to reality.. And more
    • Cor Kieboom-zaal 11.35 - 12.05 Fondsenwervers: maak meer impact!!! Petra Hoogerwerf Een fondsenwerver is impactgedreven. Dat vergt een impactmindset, juist bij fondsenwerving. Petra weet het publiek te prikkelen en boeien met voorbeelden uit de praktijk van Veleda. Na afloop heb je concrete handvatten waarmee je aan de slag kunt.

    12.00 - 13.00

    • Pers-zaal 12.00 - 15.00 NIEUW: Innovatie Bootcamp: extra lange sessie, beperkt aantal deelnemers. Ellen Janssens, Marjolein van de Paverd, Chantal Verweij en Sandra Janssen Wat zijn de interessante trends en technologieën voor fondsenwerving? Tijdens deze Bootcamp gaan we samen interessante concepten ontwikkelen voor je organisatie, en stomen we je klaar om er direct binnen je organisatie mee aan de slag te kunnen gaan.
    • Bas Paauwe-zaal 12.00 - 12.30 In België is de verkoop van wafeltjes voor verenigingen, clubs en goede doelen al jaren een groot succes. En nu komt Wafeltjes.be naar Nederland! Tom De Saeger Stel: je vereniging heeft nood aan extra inkomsten. Dan kan je op een veilige manier geld in het laatje brengen door de wafeltjes te verkopen van Wafeltjes.be. Wie onze wafeltjes verkoopt, heeft een winstmarge van minstens 100 procent."
    • Boardroom 12.15 - 12.45 Beperkende wet- en regelgeving en toch succesvol fondsen werven. Korte presentatie, veel ruimte voor vragen en antwoorden Patrick Jordens Wet- en regelgeving werkt vaak beperkend op fondsenwerving. Jordens gaat in op hoe je desondanks toch succesvol kunt blijven fondsenwerven. Korte presentatie, veel ruimte voor vragen en antwoorden.
    • Cor Kieboom-zaal 12.20 - 12.50 How to get the most out of media management and media optimization Gerrit Nagel en Jessica Viles Engels DRTV is still a very powerful way for fundraisers to generate donations despite the prevailing opinion that nobody is watching TV anymore these days. This presentation covers this extensively and offers valuable tips and tricks for fundraisers.
    • Coen Moulijn-zaal 12.45 - 13.45 Innovating the digital proposition to your donors Jacob Finnbjørn Møllemose Engels This session explores creating unique online value propositions to mobilise new and existing donors. It also explores what would innovation en disruption look like and how to really understand what digital value proposition is.
    • Bas Paauwe-zaal 12.45 - 13.15 Van de makers van Tikkie: hoe Tikkie doneren heel gemakkelijk en leuk maakt. Edwin van der Molen We delen cases hoe goede doelen Tikkie afgelopen tijd hebben ingezet, van kleine tot grote campagnes en hoe eenvoudig het is te starten met je eigen zakelijke charitatieve Tikkie

    13.00 - 14.00

    • Cor Kieboom-zaal 13.05 - 13.35 How to become a CFRE (Certified Fund Raising Executive)? Global acknowledgement for fundraisers Eva Aldrich Engels What is the Certified Fund Raising Executive (CFRE) certification? How can it advance your career as a fundraising professional? Come to this session to learn more about how CFRE demonstrates your knowledge of best practices in ethical fundraising.
    • Bas Paauwe-zaal 13.30 - 14.00 De subsidie is binnen. De fondsen doen ook mee. En dan gaat het fout Menno Landman De presentatie geeft inzicht in valkuilen bij de bedrijfsvoering van een gesubsidieerd project. Aan de hand van praktijkvoorbeelden licht ik deze toe en bespreek ik de (meestal) logische, maar niet handige keuzes die bij de voorbeelden gemaakt zijn.
    • Boardroom 13.45 - 13.15 Vrijwilligers: tijd is een gouden kado! Jolan van Herwaarden Vrijwilligers zijn je grootste kapitaal en soms zelf je visitekaartje. Daar wil je goed mee omgaan. Het opstellen van een vrijwilligersbeleid dwingt je na te denken over waarom vrijwilligers? Wat vragen we van ze en wat niet? Wat hebben we ze te bieden en hoe belonen we ze?
    • Cor Kieboom-zaal 13.50 - 14.20 Wat motiveert sporter tot maatschappelijke actie? Jack Simons en iemand van Triple Double sportsmarketing Steeds vaker wordt er een beroep gedaan op mensen en organisaties om een maatschappelijke bijdrage te leveren. Maar hoe valt dat te combineren met de dagelijkse stress van werk, gezin en alle andere prioriteiten? En waarom zouden ze dat doen?

    14.00 - 15.00

    • Coen Moulijn-zaal 14.00 - 15.00 Is your board driving you crazy? How to build a board to die for! Tony Myers Engels The board of directors andd/ trustees are expremely important in facilitating you and anabling your succes as a fundraiser for your organiation. But we all know the frustration and stress when they don't. Tony leads the way how to deal with it.
    • Bas Paauwe-zaal 14.15 - 14.45 Hoe implementeer je crowd engagement in jouw organisatie Maxime Bouckaert Het toepassen van crowd engagement strategieën op je community is enkel zinvol wanneer deze mindset ook volledig is doorgedrongen in alle werk -en denkprocessen van je organisatie. Een gestructureerde aanpak is noodzakelijk!
    • Boardroom 14.30 - 15.30 What are the varied roles and responsibilities in your fundraising organisation? Jan explains in an interactive workshop, using an old fairytale Jan Kroupa Engels Fundraisers often work with collegues in other departments, who do not always understand the essence and importance of fundraising. If you want to succeed (and last) as a fundraiser, you need to understand the different roles of people in charities.
    • Cor Kieboom-zaal 14.35 - 15.05 Zo richt je een optimale (digitale) donorjourney in Martijn Moens Iedereen heeft het erover: een geweldige donorjourney creëren. Maar wat is het, en hóe doe je het? Hoe maak je marketingstappen nadat je een modern CRM hebt geïmplementeerd? Een boeiend sessie over journeys, automation, segmentatie en loyaliteit.

    15.00 - 16.00

    • Bas Paauwe-zaal 15.00 - 15.30 Acquiring monthly donors through the power of social media Kevin Bruggink Your organization has invested time and resources into a social media strategy. How do you measure its ROI? And even if you are successful in generating traffic, how do you convert those "likes" into monthly donations? Let's find out together! Nederlands
    • Coen Moulijn-zaal 15.15 - 16.15 Ontwikkelingen die je niet mag negeren! Marie-Claire de Waal en Jeroen Talens Marie-Claire de Waal is misschien geen trendwatcher des vaderlands. Maar als strateeg bij WWAV heeft ze wel een neus voor ontwikkelingen waar goede doelen iets mee moeten. Met Jeroen Talens presenteert ze zeven relevante topics en laat ze zien hoe je er als fondsenwerver slim op in kunt spelen.
    • Cor Kieboom-zaal 15.20 - 15.50 Innovatie: direct mail versterken met online, ook in de traditionele (oudere) doelgroep Samuel Visser Direct mail blijft een belangrijk wervingskanaal voor goede doelen, ondanks alle nieuwe kanalen. Hoe kun je direct mail versterken met de onlinemogelijkheden die er momenteel zijn? Juist ook voor een oudere doelgroep? Het NBG deelt ervaringen.
    • Bas Paauwe-zaal 15.45 - 16.15 Over het werven onder major donors én de ethische aspecten die daarbij spelen Gerbren Deves Een levendige workshop over de ethische aspecten rondom grote giftenwerving. Hoe bepaal je grenzen en op basis waarvan? Kom met een actieve houding en verwacht veel discussie maar ook praktische tips!

    16.00

    • 16.00 Vf-netwerkborrel