STER

Ster_logo

www.ster.nl

Stichting Etherreclame (Ster) is in 1965 opgericht om de reclameruimte op de kanalen van de Nederlandse publieke omroep te verkopen. We dragen de reclame-inkomsten af aan het Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap, die deze op haar beurt gebruikt voor de financiering van de publieke omroep. Hiermee levert Ster een substantiële bijdrage aan het mogelijk maken van de kwalitatieve programma’s en content van de NPO. Wij zijn daar waar de NPO ook is: op radio, tv en online.

Ster staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en de kracht van reclame. Het inzetten van een goede boodschap, op het juiste moment en op de juiste plek bereikt de beoogde doelgroep en boekt het gewenste resultaat. Dit weten we omdat we decennialang onderzoek doen naar het kijk- en luistergedrag van Nederlanders, naar het effect van reclame en reclamewaardering. Deze unieke inzichten geven waardevolle input om organisaties te helpen hun doelen te bereiken.

Ook voor niet-commerciële organisaties ligt met een campagne bij Ster een miljoenenpubliek binnen handbereik. De kwalitatieve programma's van de publieke omroep worden veel bekeken en beluisterd:

• BEREIK RADIO: 6,0 miljoen luisteraars per week
• BEREIK TV: 11,8 miljoen kijkers per week
• BEREIK ONLINE VIDEO: 3,9 miljoen kijkers per week
• BEREIK ONLINE DISPLAY: 2,2 miljoen kijkers per week

Reclame inzetten bij de NPO, wat kost dat? Ster hanteert transparante prijzen. Zodoende kun je vooraf berekenen wat je gewenste media-inzet je kost. Ter indicatie volgen hier wat richtbedragen voor de uitzendkosten van een reclamecampagne op tv, radio en online. Het gaat hier echter om een gemiddeld instapbedrag; het budget kan afwijken afhankelijk van je doelstelling, doelgroep, spotlengte, zenderkeuze en inkoopmaand:

• Campagne TV: € 40.000
• Campagne RADIO: € 10.000
• Campagne ONLINE: € 3.000

Niet-commerciële organisaties komen bij Ster in aanmerking voor unieke en aantrekkelijke tarieven onder de noemer ‘Algemeen Nut’. Het gaat om instellingen met een wetenschappelijk, cultureel, godsdienstig, levensbeschouwelijk, politiek of liefdadig karakter en die een CBF-keurmerk of ANBI-status hebben. Niet alleen op radio en televisie, maar óók online: daar zijn de inkoopmogelijkheden namelijk exclusief voor organisaties van Algemeen Nut.

Natuurlijk kun je ook gebruik maken van de reguliere inkoopopties. Een accountmanager van Ster kan je hier alles over vertellen, ook of jij in aanmerking komt voor de Algemeen Nut-tarieven. Kijk voor meer informatie op ster.nl.